S.C. "ADMINISTRATIA PIETELOR SI TARGURILOR” S.A. BRAILA

 

          S-a infiintat ca persoana juridica, avand ca actionar unic Consiliul Local Municipal Braila, cu sediul in Braila, Soseaua Baldovinesti, nr 20, prin desfiintarea Directiei Administratia Pietelor si Targurilor Braila.

          Prin dispozitia Primarului Municipiului Braila s-a constituit o comisie de inventariere a bunurilor publice si private ale Municipiului Braila aflate in administrarea Directiei Administratia Pietelor si Targurilor Braila, precum si a bunurilor proprii ale acesteia, in vederea transferului catre societatea nou infiintata.

          De la data dobandirii personalitatii juridice, S.C ADMINISTRATIA PIETELOR SI TARGURILOR S.A. Braila se subroga in drepturile si obligatiile detinute de catre Directia Administratia Pietelor si Targurilor Braila.
Informatii generale:

          Specificul activitatii acestui operator economic este dat de faptul ca SC APT SA s-a infiintat prin desfiintarea DAPT (conform art.1 din HCLM nr.230/2010), subrogandu-i-se in drepturi si obligatii (conform art.4 din HCLM nr.280/2010), avand drept scop asigurarea in conditiile legii a unor servicii publice, precum si efectuarea de acte de comert.

          Particularitatile serviciului realizat de SC APT SA sunt date de urmatoarele:

  • are caracter economico-social;
  • raspunde unor cerinte si necesitati de interes si utilitate publica;
  • are caracter tehnico-edilitar;
  • are caracter permanent si regim de functionare continuu;
  • presupune existenta unei infrastructuri tehnico-edilitare adecvate;
  • este infiintat, organizat si coordonat de autoritatile administratiei publice ale mun. Braila;
  • este organizat pe principiile:economicitate,eficacitate si eficienta;
  • este furnizat de un operator infiintat de autoritatea publica (SC APT SA).

          Principii si valori promovate de SC APT SA, continuatoare a activitatii DAPT:

               PRINCIPII: respectarii autonomiei locale; responsabilitati si legalitati; dezvoltarii durabile si corelarii cerintelor cu resursele; protectia si conservarea mediului natural si construit; asigurarea igienei  si sanatatii publice; participarii si consultarii utilizatorilor si cetatenilor;
               VALORI: continuitate din punct de vedere calitativ si cantitativ; adaptabilitate la cerintele utilizatorilor; asigurarea accesibilitatii si nediscriminarii; transparenta; protectia economica,juridical si sociala a utilizatorilor; introducerea unor metode moderne de elaborare si implementare a strategiilor politicilor, programelor si proiectelor din domeniul respectiv; protejarea domeniului public si privat; respectarea principiilor de piata; asigurarea mediului concurential; respectarea parametrilor legali cu privire la igiena si sanatatea publica.
          Obiectiv general este acela a dezvoltarii unui sistem modern, eficient si sustenabil  la nivelul municipiului Braila care sa asigure servicii de calitate europeana tuturor grupurilor utilizatorilor din cadrul comunitatii.

          Obiective specifice:

  1. Dezvoltarea infrastructurii si facilitatilor necesare in piete pentru acoperirea nevoilor populatiei.
  2. Dezvoltarea gamei de servicii oferite, la nivelul European,pentru a veni in intampinarea nevoilor variate ale comunitatii.

          Pentru a corespunde comertului civilizat si calitativ si a rezista pe nisa pe care actualmente o are,obiectivul principal este reamenajarea/reabilitarea pietelor publice agro-alimentare,prin:

          Refacerea partiala sau in totalitate a pietelor cu respectarea normelor si legislatiei in vigoare cu privire la monumentele istorice in cazurile expres prevazute de lege.
          Construirea unor complexe agro-alimentare, intr-o viziune moderna care s includa atat servicii comerciale alimentare etajate pe anumite categorii de produse precum si spatii amenajate pentru birouri, locuri de joaca pentru copii si spatii parcare.

          Acesta este un moment favorabil indreptarii atentiei consumatilor spre comertul din pietele si halele traditionale de legume-fructe,branzeturi si produse din carne.
          Din anchetele operatorilor de marketing aceasta oportunitate va fi folositoare pentru mici comercianti daca satisfac pe langa cerintele cumparatorilor si exigentele de market ale producatorilor furnizori.

          Indatoririle producatorilor de produse traditionale de la micii comercianti:

  1. sa pozitioneze marfa in mod corespunzator, alaturi de alte produse similare, separat de celelalte produse industriale;
  2. sa pastreze si sa depoziteze produsele traditionale la temperature potrivita
  3. vanzatorul sa stie sa povesteasca cumparatorilor care sunt particularitatile  produselor traditionale
  4. vanzatorul sa explice clientilor de ce produsele traditionale sunt mai scumpe decat cele fabricate la nivel industrial
  5. sa ofere cumparatorilor posibilitatea de a degusta produsele

          Aceste cerinte imbraca aspectul unui comert civilizat si la standarde calitativ superioare fata de momentul actual, fiind unul din factorii de surmontat in conditiile oportunitatilor aparute.

          Punctele tari in desfasurarea  activitatii sc.apt.sa sunt date de traditie, vadul commercial format, amplasamente optime, avantajul competitiv calitate/prêt a produselor vandute de catre comerciantii utilizatori, puterea de cumparare scazuta a consumatorilor, sistemul flexibil adaptat nevoilor consumatorilor de catre comerciantii utilizatori-avantaj competitiv din administrare etc

          Oportunitatile sunt diverse si deloc de neglijat: existenta fondurilor structurale care pot concura la realizarea obiectivelor propuse, saturarea nisei de piata cu super/hypermarket in municipiul Braila, criza financiara care pe de o parte limiteaza puterea de actiune a marilor lanturi de retail si  pe de alta parte impune populatiei sa faca apel la produse de calitate, scaderea preturilor si disponibilitate a fortei de munca in constructii, posibilitatea concesionarii serviciilor catre un operator de drept privat sau in sistem  public privat.

          Puncte de lucru

          Pietele sunt dotate cu toate serviciile care faciliteaza desfasurarea activitatii in conditii optime potrivit legii dimensionata in functie de numarul locurilor de vanzare si tipul de piata respectiv: spatiu pentru depozitarea marfurilor si ambalajelor, punct de control sanitar veterinar, spatiu pentru pastrarea si inchirierea cantarelor, locuri pentru amplasarea cantarelor de control si echipamentelor de protectie, bazine compartimentate pentru spalarea legumelor si fructelor, fantani cu jeturi de apa amplasate pe platou, punct sanitar de prim ajutor, birou administrative, posturi telefonice publice, spatii pentru pastrarea materialelor de intretinere, locuri de parcare, punct de mijloace de prima interventie pentru psi, grupuri sanitare, punct de colectare a deseurilor rezultate din activitatea comerciala, alte dotari prevazute de legislatia sanitar-veterinara.

 

S.C. APT S.A. Braila

Cod Unic de Inregistrare (CUI): 27338691
Nr. de ordine in Registrul Comertului: (NRC): J9/457/2010
Adresa: Aleea Trandafirilor nr.1A, Braila
Judet: Braila
Romania

Site-ul nostru foloseşte cookies-urile şi alte tehnologii astfel încât noi şi partenerii noştri să putem să ne reamintim de dumneavoastră şi să înţelegem cum folosiţi site-ul nostru. Accesați Instrumentul nostru de consimțire cookie, așa cum este prezentat pe fiecare pagină, pentru a vizualiza o listă completă cu aceste tehnologii și pentru a ne spune dacă pot fi folosite pe dispozitivul dumneavoastră. Continuarea folosirii acestui site va fi considerată drept consimțământ.